torsdag 4 juli 2013

Min dag..



Godmorgon!

Hur är din morgon? Här är det lugnt fortfarande i huset då det bara är jag och lillskruttan som är vakna. Jag dricker en kopp kaffe och funderar på vad vi ska hitta på denna gråmulna dag. Svårt att planer när vädret är så svajigt. Igår var det härligt väder fram till fyra då det vände och regnade hela kvällen. Vi skulle tagit picnickkorgen ner till stranden och fiskat krabbor men de planerna fick ställas in.

Jag och stora dottern var på gymmet igår. Körde ett riktigt hårt pass med först en halvtimmes intervaller och där efter huvuddel rygg och ben som avlutades med tre magövningar. 
Är inne i en riktigt bra träningsperiod nu och utmanar mig lite mer varje dag. Har blivit tre dagar på raken på gymmet men försöker att varva med löpning ute. 
Idag blir det mage och armar samt intervaller. Hoppas även att maken kan hänga på(lätt lätt) idag efter att han varit sjuk i några dagar.


Planterade nytt och fixade iordning i mitt växthus igår. Det är otroligt rogivande att rensa och vattna och fixa. Dock tycker jag inte det är lika roligt att rensa rabatterna på framsidan. Där tycks ogräset trivas otroligt bra och kommer tillbaka lika snabbt som jag tagit bort de...grrrrr!!


Har en hel del kryddor i och utanför växthuset och det är på något sätt godare att använda sina egenodlade kryddor än att köpa. 

Idag tänkte jag grilla fiskpaket och då passar flera av kryddorna perfekt!

HA EN HÄRLIG DAG! Nu ska jag spana in lite reor i nätshopparna ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Älskar kommentarer ♥