tisdag 18 januari 2011

Barns rättighet!

.
GodMorgon alla fina bloggisar!
.
Ledig dag idag ...ett besök i skolan väntar!
Vår näst äldsta har ont i magen varje dag inna skolan...Pga sin nya lärare!! Hon beskyller henne för saker hon ej gjort,skäller på henne utan anledning och ser inte något av det bra hon gör....Nu är det inte svart eller vitt MEN jag anser att det är ett barns RÄTTIGHET att känna sig trygg med sin lärare!! Det är vi vuxnas skyldighet att se till att våra barn känner sig trygga hela tiden!
Vi hade en kille i vår klass som ALLTID fick skulden för allt....det gick så långt att han tom fick skulden när han inte ens var i skolan! Det var Joakim var vår frökens ständiga uyttrck...Inte konstigt att han slutade trivas i skolan...
Jag vill at mina barn ska forsätta känna nyfikenhet inför lärandet och inte få det förstört pga en enda person....så idag går jag till skolan och hälsar på...
.
Hoppas på paketleverans idag.....vitt och fint!
.
Ses! ♥

5 kommentarer:

  1. Håller helt med dig i det du skriver. Arbetar själv som lärare, dock inom förskolan.
    Usch, stackars din tös, hon ska inte behöva ha det så. SOm lärare måste man kunna vara vidsint och inte se svart på vitt och hitta orsaker till varför det blir så och sedan är det viktigt att se det positiva och kunna ge barnen positiv feedback!!!
    kram

    SvaraRadera
  2. usch och fy. blir upprörd när jag hör att sånt här fortfarande pågår efter 20 år. Så var det för mig i skolan. KLärarens hackkykling som fick skulde för allt. Inte alls kul. Skönt att du är där och stöttar och försöker reda ut det innan det går för långt.

    kram

    SvaraRadera
  3. Heja dig. Behöver du hjälp "lärarhjälp" finns jag här :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hei, hva om du tar en prat med læreren, eventuelt sammen med rektor?
    Hilsen Ingrid

    SvaraRadera
  5. Hoppas det gick bra i skolan. Det ska inte få lov att vara så. Lider med din dotter och dig. Stor kram till er!

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥