måndag 27 januari 2014

Proteinpulver!



HEJ MIN VÄN!!

Första dagen denna vecka och jag längtar redan till fredag! Inte för att det är helg och hela familjen är hemma (jag jobbar i helgen så jag är inte hemma så mycket ändå) utan för på fredag ska jag på ett spännande möte! Mer kan jag inte säga nu ....

Det snöar ute och jag bara älskar det!!! Är det vinter så kan det likaväl vara det ordentligt :)

Använder du proteinpulver efter träning? Jag gjorde inte det innan men efter att jag börjat använda det så märker jag faktiskt bättre resultat. Det bästa tycker jag är Body Science. Smaken PäronSplitt är så himla god!


Varför proteinpulver?

Vassleprotein tas upp väldigt snabbt av kroppen och ger musklerna rätt förutsättning att reparera sig och växa sig större. En annan intressant effekt hos vassleprotein är att det kan förbättra insulinkänsligheten och stimulera ämnesomsättningen.
Vassleprotein har även visat sig vara starkt antikatabolt (motverkar muskelnedbrytning) och har inom forskningen använts bland annat för att bevara muskelmassa hos äldre.
Mer information om glycin och dess effekt i kroppen.
Glycin påverkar spridningen och användningen av kreatin i kroppen, kreatin  bidrar med bättre styrka och muskeltillväxt.

Hård träning bidrar med stress på kroppen och de flesta lever ett aktivt liv som också bidrar med stress, glycin har en lugnande effekt på nervsystemet vilket motverkar lite av den negativa stressens påverkan på kroppen.

Har du inte provat så tycker jag absolut att du ska göra det. Det är inte helt lätt att få i sig tillräcklig mängd protein genom bara mat (givetvis från person till person).

Vilodag idag sen blir det träning tisdag, onsdag, torsdag, lördag och söndag.
Två vilodagar denna vecka passar mig kanon !

Höres imorgon ♥

Ps. TVÅ dagar utan sötsaker - det är stort ;) Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Älskar kommentarer ♥