tisdag 10 januari 2012

När man försökt...

.
.
Fortfarande vitt utanför mitt fönster och jag ska snart åka hem till la familia. En tur ut för att åka pulka och bygga snölyktor med mina busungar. Sen en stor kopp varmchoklad och mys i soffan . De stunderna värdesätter jag massor!!
.
En tråkig sak som jag inte önskar någon..
Att känna sig utanför är en fruktansvärd känsla!
Att inte räknas, bjudas eller vara första alternativet gör en ledsen.
Jag vet!
Efter 9år på ön trodde jag det skulle vara lättare men tydligen inte...
En flytt känns allt mer lockande!
.

6 kommentarer:

  1. Jag blir så ledsen när jag läser det du skriver... Varför ska det behöva vara så här?? Det känns som att det bara är i små samhällen som blir så här och jag har hört från vänner att det är precis likadant längre upp på kusten, bara de infödda räknas... Usch, hatar folks inskränkta sätt att vara och oförmåga till att ta in nytt...

    Ta hand om dig och glöm inte att du är värdfull!!

    Många kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Älskade fina du! Jag gråter för din skull. För min skull. För att det är så jäkla svårt. Ett år har gått. Du vet hur det är för mig. Skickar alla kramar jag kan och hoppas på 2012 för oss båda. <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Usch jag känner alltför väl igen det där med att känna sig utanför. Så var det på mitt förra jobb... Hoppas det ordnar sig på ena eller andra sättet för dig för det är verkligen inte kul... KRAM!

    SvaraRadera
  4. Usch, det är så sorgligt att det ska vara så och att "infödingar" på mindre orter har svårt att ta in nya bekantskaper. Att folk ska vara så inskränkta
    Jag är ju uppvuxen på din ö och även som "ursprungsinvånare" så har jag många ggr kännt mig som en främmande fågel.
    Allt blev så mycket lättare när jag flyttade till Göteborg. Nu är jag ju nästan tebax och de flesta som jag umågs med (då man har den tiden :-) )är de vänner jag lärde känna genom högskola samt i Götet.Vi pratade ju lite löst om när var här och visade kläder om att kansek ta en fika, det hade varit jättekul att träffa dig framöver, om du vill!
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Människor kan vara så tanklösa...och tyvärr elaka. Att känna sig utanför och att inte räknas är hemskt. Men du...satsa på de vänner som ger något tillbaka till dig för de här människorna skulle jag inte lägga mer energi på. De verkar helt enkelt inte värda besväret och definitivt inte din vänskap.Du verkar vara en helt fantastisk tjej av det jag läst här. Upp med hakan. Låt dem inte få förstöra ditt självförtroende. Ta hand om dig!!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Trist att läsa vännen då jag vet att du tagit upp det flera ggr så det verkar inte ha blivit bättre. En klen tröst är att det ofta bottnar i avundsjuka och osäkerhet...Du är en härlig tjej, glöm aldrig det och var dig själv och stå på dig! Fokusera på din familj och de nära vänner du har, de andra är egentligen slöseri med energi, fast jag vet att det är svårt att slå det åt sidan. Förr eller senare brukar det lösa sig.

    Kramar!♥
    Adela

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥