måndag 13 maj 2013

Reflektera över....Inte ett inlägg i ett rosa skimmer i en perfekt värld!





Hej min vän!

Tog våren/försommaren en paus idag eller vad hände?!? Här regnar och blåser det, termometern orkar inte över 10 grader och det är grått och trist ute. De har lovat värme på torsdag. ÖVER 20 GRADER!! Jag hoppas att detta stämmer för sådant här väder fick vi alldeles för mycket av förra året. 2012 kan summeras grått, regnigt och blåsigt!

Mitt senaste år kan nog summeras likadant som vädret... 2013 kunde bara bli bättre eller?! Min blogg mina regler det betyder att vill du inte läsa tråkiga saker som inte bara är rosa skimmer och glada miner i en perfekt värld så ska du sluta nu.....

Förra året var verkligen inte vårat år. Ett tufft år med mycket sjukdomar och maken med en jättevurpa med crossen som ställde till det ordentligt för honom. Det var svårt att hitta ljuset i vardagen med en make som åkte ut och in på sjukhuset 9 gånger på 1 år . Han fick mediciner om och om igen men inget hjälpte. Sista gången låg han inne en månad. Och livet stannar ju inte. Fyra barn och heltidsjobb finns kvar och för barnen är det viktigaste att allt är som vanligt (nästan iaf). Jag ville vara hos maekn samtidigt som jag behövdes och ville vara hos barnen. Konstant dåligt samvete! Kan bara ana en gnutta hur maken kände sig. Inte nog med att man har det tungt så drabbas man ju även hårt ekonomiskt av att vara sjukskriven. Och nu pratar vi inte någon vecka... Jag är så himla tacksam att han idag mår bra och att vår vardag och vårat liv börjar komma tillbaka till det normala. Jag är så otroligt tacksam över min make, våra barn och våra familjer som funnits där... HELA TIDEN! Ingen tvekan, inga frågor utan bara varit där. Jag har mått så otroligt dåligt vissa dagar att jag helst skulle vilja ligga kvar där i sängen och aldrig stiga upp... men min familj behöver mig och jag dom.

Det som varit tuffast med året som gått är dock att inte en enda vän finns kvar idag! Jag hör av dom kanske en gång i månaden och med tur en gång varannan vecka. Jag har messat regelbundet om så baraför att önska en trevlig helg men nu har jag gett upp. När man mest behövt dom så ekar det tomt. När jag mår dåligt drar jag mig tillbaka och bygger upp en mur...Det är då man behöver sina vänner som mest! Som skiter i den där  muren... Som kommer oavsett om man säger nej... Alla har mycket med sitt eget och det förstår jag men någon gång hade det varit trevligt att vara någons förstaval trots att man inte varit på topp!

MEN jag glömmer och går vidare. Jag har gått starkare ur det här året och jag har lärt mig så otroligt mycket! Familjen är prio ett och oavsett vad som händer så löser vi det! Jag älskar min make och våra barn så otroligt mycket och utan dom så hade livet stannat.... 

Nu blickar jag framåt och jag vet att resten av 2013 kommer bli kanon! Det ska jag se till ♥

9 kommentarer:

  1. Håller helt med dig. Vänner är dom som ställer upp i vått och torrt. Inte alla som förstår det. Hoppas du får en fin fortsättning på året! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man tycker ju det.. Jag är just en sådan vän men det är tyvärr lätt att tas för givet :/.. Kramar

      Radera
  2. Hej vännen!
    Vet ju att du haft ett tufft år och jag hoppas verkligen att detta året blir ljusare på alla plan. Skönt att mycket iaf återgått till det normala.
    Tråkigt med flera av vännerna inte finns kvar.
    Jag tror du gör helt rätt att fokusera på familjen som prio 1 . Det är dom du behöver mest och dom dig!
    Sedan hoppas jag vi kan få ihop en fikadejt tillsammans med Bella, framöver!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3

      Absolut att vi måste!!!

      Kramar

      Radera
  3. Fin goa du...

    Ditt 2012 har verkligen varit så tufft och jag förstår inte att du orkat, men det är väl så att man klarar så mycket mer än tror och måste man så biter man ihop och bara kör på något sätt och det är verkligen så att familjen är det absolut viktigaste.

    Tråkigt att dina vänner dragit sig undan, det gör ont, men du gör så rätt som ser framåt och tar dig framåt, du är starkare än de flesta och jag önskar dig allt gott och så vill jag träffa dig och Anna igen ♥♥♥

    Kramar Bella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Bella <3

      En fika måste vi få till SNART!!!

      Kramar

      Radera
  4. Mmm, känner igen det där. Vänner, ja oftast finns de där när allt går bra men sen skiter de fullständigt i en. Ganska fort faller de av. Massa lycka till och hoppas allt känns bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!!
      Vet hur stark och ensam du var i somras ... Var imponerad av din styrka!!

      Kramar

      Radera
  5. Många styrkekramar till dig du är fantastisk!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥