onsdag 19 juni 2013

Årets midsommartårta?




Godmorgon min vän!

Herre vad jag sovit gott inatt. Kan bero på att jag hade en riktigt skön och avkopplande dag igår som avslutades med en löprunda på 4km. Ingen av de stora tjejerna var hemma och maken jobbar så jag fick ta med lillskruttan. Hon cyklade brevid hela vägen och var verkligen superduktig. Även hon hade träningskläder på såklart. Tränar mamma så ska ju lillskruttan oxå träna.

KLurar på vad jag ska göra för tårta till midsommar. En klassisk gräddtårta med jordgubbar eller denna smarriga marängtårta vars recept jag hittade på recept.nu. Just nu lutar det starkt åt att gå ifrån det klassiska och prova något nytt! Vad ska du ha för god tårta på midsommar? 

Nu ska vi snart göra oss iordning och åka på lek- och fikadejt hos Anna. 

Höres senare ♥

5 kommentarer:

  1. http://www.ica.se/recept/koladrom-med-daimgradde-och-jordgubbar-715220/

    Denna gjorde vi förra året och den var ljuvlig. Funderar på att göra den i år igen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi kör en favorit från förra året.

    Pavlovatårta.

    Enkel att göra om man köper färdig lemoncurd. Vi tänkte ev testa att ha i lite lakritspulver i lemoncurden i år, men det får nog smaktestas först innan vi brer den på hela tårtan.

    Jag tror vi hade detta recept. http://www.recept.nu/per-morberg/tarta/agg-och-mejeri/pavlova-med-lemon-curd

    Hoppas du får en fin midsommar!!!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset!! Lät riktigt smarrigt :)

      Trevlig midsommar!

      Kram

      Radera
  3. Här blir det en trist, hederlig men ack så god gräddtårta med jordgubbar. Mellan lagren har jag lemoncurd i ett lager och jordgubbar i lager nr. 2.
    Jättegott och enkelt!

    Trevlig midsommar!

    Kram

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥