söndag 16 september 2012

Vackert ♥




.
GodMorgon min vän!
.
Vaknade upp alldeles för tidigt då jag kom sent i säng. Det är grått och trist ute och det är ungefär så jag känner mig idag också. Saknaden efter maken är enorm och jag blir så frustrerad över att de inte hittar vad som orsakar denna smärta! Om inget händer inom ett par dagar kommer vi att byta sjukhus för att få bättre hjälp. En vecka har han legat inne u och det är NIONDE gången han är inne för samma sak. Förra gången två veckor, gången innan det en vecka. VARFÖR HITTAR DE INGET!? 
.


Jag minns hur nervös jag var...

Igår var jag på bröllop och det blev en dag jag sent ska glömma. Det började med att jag i god tid körde mot kyrkan. En kyrka jag aldrig varit i innan och inte heller området. Jag slog in på GPS:en och körde. När jag var framme enligt GPS:en var där ingen kyrka. Frågade några som kom gående och de förklara vägen . TILL FEL KYRKA!! Bara att vända. Klockan ticade på. Frågade en gång till och körde enligt deras instruktioner. Men de misssa den lilla detaljen att det var HÖGER i rondellen och inte RAKT FRAM så efter en bra stunds körande började jag ana att jag var helt fel!!! Ringde vännen H som också var dagens toastmaster. INGET SVAR! Panik!! Nu var det bara fem minuter kvar!!! Ringde vännen L som förklarade vägen. Sladdade in på kyrkans parkering 1 minut efter att bröllopet skulle börja.  Självklart hade brudparet väntat in mig och ni kan ju själva gissa hur många blickar som vändes mot mig när jag stressad, högröd och svettig kom in i kyrkan....VILKEN PÄRS!!!

Choklad är aldrig fel!

Efter kyrkan var det dags att bege sig till festlokalen. Vännen L åkte med mig och tog på sig kartläsandet. Och det gick KÄPPRÄTT åt SKOGEN!! Jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde igår på mycket länge! Vi körde fel och fel och fel och hamnade på en privat gård mitt ute i skogen! Ut igen på stora vägen. Jag höll ite direkt hastigheten och var gott stressad när L säger - DET LIGGER EN POLISBIL I RÖVEN PÅ OSS!!!..VAAAAAA!!??? Jag vet inte hur snabbt jag kört!!! Hjärtat i halsgropen och några nervpirrande minuter innan polisbilen svicha förbi och fortsatte UTAN att stanna oss. PHU!!! Tillslut hitta vi fram och minuten senare körde brudparets bil upp på gårdspaln... Jag och L coola som få med ett smile på läpparna! VILKEN DAG! 
.
Brudparet var vackert, maten ljuvlig och toastmasterparet var fantastiska. 
En dag att minnas ♥

1 kommentar:

  1. Fina bloggvän, hur går det med dig? Får du och din familj aldrig nog?? De måste ju kunna hjälpa din stackars make och hitta vad som är fel. Är ju omänskligt att ständigt leva med oron att han ska bli dålig igen.

    Håller tummar och tår för att det löser sig så fort som möjligt och ta hand om dig o din familj!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥