onsdag 14 september 2011

Intressant diskussion...



.
Tycker söta Vivvi tar upp en MYCKET intressant diskussion idag... HUR MYCKET SKA BARN TRÄNA I OLIKA ÅLDRAR??
.
En otroligtbra fråga tycker jag!
Allmänt tycker jag att barn idag sitter för mycket vid tv och dator...De är inte ute och leker på samma sätt som vi gjorde när vi var små..Därför tycker jag barn ska uppmuntras att träna...MED DET DE TYCKER ÄR KUL!
.
Vår äldsta dotter (13år) fullkomligt älskar att träna...Och har alltid gjort...Hon har provat på balett,ridning,golf men det var fotboll och handboll hon fastnade för..Idag tränar hon mån,ons,tors,fre,sön..På det matcher.... Hade hon fått bestämma hade även tisdagarna inneburit träning.. Nu går hon i sjuan och jag skulle helst vilja att hon drog ner en dag till för att ha ordentlig tid med skolaarbet (läxor mm)... Men jag är otroligt glad att hon tränar ist för att hänga på byn...
.
Vår mellersta dotter tränar fotboll två gånger i veckan samt försöker springa en dag...sen blir det match en gång i veckan... Trean tränar fotboll två gånger i veckan och lillskruttan ska få börja med gymnastik en gång i veckan.....
.
Tycker att våra tjejer tränar lagom för åldern och ska absolut inte träna mindre...Med idrott i skolan blir det en lagom dos varja dag...d
.
Hur ser det ut hos er? Vad tycker du är lagom??
.
HÖRES ♥

2 kommentarer:

  1. Elsa började på dans i kyrkan igår. Hennes första aktivitet sen vi gick på babysång under mammaledigheten. Hon hade pratat om det hela dagen, med alla på dagis, var överlycklig när jag kom och hämtade, somnade i bilen på vägen dit... var med i 3-4 minuter... sen satte hon sig hos mig och ville bara titta på... =) Men vi ska gå en gång i veckan och förhoppningsvis blir det bättre när lillebror inte är med utan bara mamma eller pappa. =) Hon älskar att dansa så förhoppningsvis blir det kul för henne. Men mer än så blir det inte.

    Fattar inte hur F1 pallar men tycker hon det är roligt så är det ju jättebra. När jag var som henne spelade jag fotboll och dansade. Fotboll ett par gånger i veckan och match, dans en gång i veckan så det blev ju en del. =)

    SvaraRadera
  2. Söt kan du vara själv :-)

    Ja, visst är det en intressant diskussion och det känns lite som två läger. Själv tycker jag som du att det ska vara en lagom dos för vad barnet själv är upplagd för. Tror det är viktigt att barn rör på sig och dessutom få lära sig grunderna i idrotten och hur det fungarar i t ex en lagsport. Dessutom har jag fått för mig att t ex gymnastik är en bra grund för vilken idrott de än väljer senare. Mina barn är väldigt aktiva och då tror jag att det är bra för dem att få springa av sig och så länge de tycker det är kul och det inte går ut över skola och sömn t ex så får de gärna hålla på och jag skjutsar dem gärna :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥