måndag 7 juni 2010

Cupcakerecept ♥

Kladdkakemuffins med vit choklad frosting ♥

Kladdkakemuffins :
.
*100g smör
*2 st ägg
*2,5 dl socker
*1,5 tsk vaniljsocker
*4 msk kakao
*1 kryddmått salt
*2 dl vetemjöl
*0,5 tsk bakpulver
.
Vispa ägg och socker pösigt.Smält smöret. Tillsätt alla torra ingridienser .Tillsätt matfettet. Häll i formar (3/4).
Grädda i mitten av ungnen i ca 10min.
.
Vit choklad frosting :
.
*150 g smör
*75 g vit choklad
*150 g naturell färskost
*4 dl florsocker
Smält chokladen i vattnebad. Rör matfett mjukt och tillsätt choklad,färskost och florsocker. Rör till en slät smet.
.
♥ HaPpY bAkInG ♥

5 kommentarer:

  1. Gaaah....inte frestas så där!!! ;) Gud vad fina och gott ser det ut också. Blundar hårt och tar och går ner och plockar undan och diskar lite istället. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tjohoo, det receptet snor jag från dig nu:-D
    Vet du vilket kakmonster jag är????
    Kakor är min största last!!
    Och jag delade ut fluff recept på min blogg nyss:-D
    Men dessa muffins ser så otroligt goda ut *mums*
    Största kramen till söta dig

    SvaraRadera
  3. ohohohoho Där rök vv pointsen för ett helt ÅR framöver :D Skall nog faktiskt baka dem med Isak i veckan. Han har tjatat på mig att vi skall baka men inte riktigt fastnat för något recept. Det här blir klockrent! Tack gumman

    SvaraRadera
  4. Wow, så gott det lät!! Kanske skulle ta och baka dem till min födelsedag i veckan, älskar ju choklad :)

    Hoppas du haft en bra start på veckan

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Å himmel så gott det ser ut!=) Mååååååste baka!!;)

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥