lördag 11 september 2010

Ledsen....


....och trött på alla negativa kommentarer och antydningar om att vi har fyra barn......känner bara för att flytta härifrån!!!!

Det har inte hänt en gång senaste tiden utan var och varannan dag...från släkt,nära vänner och bekanta....det står mig upp i halsen!!!
.

Vi älskar våra fyra barn och skulle inte vilja ha det på något annat sätt! Ta oss för de vi är eller umgås med de som passar in bättre i er vänbild!
.

Ingen kul lördagsläsning men kände att jag var tvungen att lätta lite på trycket!

.

Kram vänner &hearts

17 kommentarer:

  1. Men herregud, det är väl ert val och ingen, INGEN annan har med det att göra! Hade jag varit i närheten av där du bor så hade du fått en stor bamsekram! Jag blir så trött på människor som ska tycka till om allt och alla! Ni verkar vara en fantastisk familj!!!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag blir bestört av att läsa vad andra lägger sig i allt.
    Det är väl underbart med 4 barn, en stor familj är inte alla förunnat:) Gläds åt barnen och håll huvudet högt - strunta i alla tyckare - klart barn är jobbiga ibland - men det är väl ändå kärt besvär:)/K

    SvaraRadera
  3. Ibland förstår man sig inte på sina s.k nära och kära, det är ju underbart med barn, att folk ALLTID ska tycka och lägga sig i, förstår dig, man blir så himla trött på sådant.
    Jag håller med med Mimmi, håll huvudet högt!!!!
    Massa kramar!!!!

    SvaraRadera
  4. Men usch och fy! Efter en hel del drama sista tiden har vi tagit ett aktivt beslut, att bara ha människor som är positiva och ger tillbaka lika mycket energi som vi ger, i vår närhet. Svårt beslut att ta ibland och ännu svårare att genomföra men VÄL värt det i slutändan! Hoppas att du mår bättre snart gumman! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Jeg skulle gjerne hatt fire barn, jeg! Kos deg med familien din, du. Og prøv ikke ta deg nær av dumme kommentarer (men jeg vet det er vanskelig)
    Hilsen ingrid

    SvaraRadera
  6. Men allvarligt talat hur orkar folk!!!!!!! Om ni vill ha ett, fem, åtta, tretton eller inga barn är väl upp till er och ingen annan!!!!!! Stå på dig och ta absolut ingen skit från någon! Lättare sagt än gjort, men lyssna på Sanni bus. Omge er med människor som ger tillbaka och gör er av med alla energitjuvar!

    Du har en jättefin blogg också...det ska jag inte glömma bort att säga.

    Många kramar!!!

    Lotta

    SvaraRadera
  7. Tror ibland att folk är DUMMA på RIKTIGT! Det är väl precis som flera har skrivit här ovan....ERT beslut!? Skulle det vara fel att ha flera barn?? Jag fattar inget...Människor som SUGER energi behöver man inte...strunta i dom och NJUT av ert liv!

    Många kramar♥
    Adela

    SvaraRadera
  8. Nej men herre gud, har de inget bättre för sig!! Jag blir galen på folk som ska lägga sig i allt som de inte har nått med att göra!
    Vi har också fyra underbara barn (1, 3, 5 o7år), som jag är otroligt stolt över, visst är det "mycket att göra" som en del säger, men det är ju självvalt och det bästa som finns!
    Lyssna inte på vad alla säger o tycker och Sannibus är klok, följ hennes råd tycker jag.
    kram
    /Helena i Strömsund

    SvaraRadera
  9. hej...kan känna igen det där..kommer själv från en familj där vi är fem syskon,många hade åsikter om det..men nu är det en otrolig gåva och vi har jättekul tillsammans . tack för en fin och inspirerande blogg.

    SvaraRadera
  10. Men snälla vänner; när blev det andras rätt?
    Hur många barn man har är väl en ytterst privat sak.
    Korkade människor släpper man, de suger energi som man ska använda till bättre saker, sin abrn t ex.

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Vafalls!!!!

    Var tvungen att skriva efter ditt ledsamma inlägg. Antingen har det slagit runt helt på människor runt er eller så umgås ni med fel personer. Vi har fyra barn och har ALDRIG hört en negativ kommentar från våra närmaste eller vänner. De tycker tvärtom att vi är modiga och tuffa som klarar det. Alla val i livet är ens egna och INGEN annan har rätt att lägga sig i dem. Punkt slut!!!

    Njut av din familj och dina härliga barn. Byt umgängeskrets om du måste men se till att alltid ha det bra tillsammans.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. :s

    tänk att det finns folk som inte kan låta var och en leva sitt eget liv som de önskar..

    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  13. Mia! Skit i vad alla har för åsikter. Häromdagen snackade jag med en av mina tjejkompisar som har två barn i samma ålder som mina två. Hon sa att hon var sugen på två till om allt funkade för hennes grannar hade 4 barn och det verkade så himla härligt. Det tänker jag också. Hade jag inte mått så otroligt käckigt när jag är gravid så hade jag absolut velat ha en hel skock till. Kanske blir det fler, vi får se. STRUNTA I VAD ALLA TYCKER! Det är er ensak och era beslut. Och vad f-n är det för människor som har åsikter om sånt som redan är ett faktum. Jag menar vad vill de att du ska svara på en sån sak: "Ja okej, ni har rätt, vi adopterar bort ett barn". Det är ju ren idioti från deras sida att kläcka en sån sak. Bara elakt. Stå på dig! Du är stark.

    Kramar i massor
    Emma

    SvaraRadera
  14. Fy f*n på ren svenska vad ledsen och arg jag blir när jag läser det du skriver, varför kan inte folk sköta sitt eget och helt enkelt inte lägga sig i det de inte har med att göra, det är väl för fasen ert beslut, ert liv med era fyra barn som alla är lika älskade och önskvärda. Jag hoppas så att du kan slå ifrån dig och se svagheten i de som sårar dig, var stark min fina bloggvän, tänker på dig och hoppas dina vänner och famlij tar sitt förnuft till fånga och en ursäkt verkar vara på sin plats...

    Kraaam Bella

    SvaraRadera
  15. Åh vännen:-(
    Det finns alltid de som tror sig veta bättre och mer än gärna vill berätta för alla om sina åsikter hur alla ska vara och bete sig..
    Som att när jag får frågan varför jag inte gjorde FVP när jag står där med lille Melvin..
    Vad ska jag säga liksom?
    Ja, varför gjorde jag inte det och tog bort honom??!!
    Det finns alltid dumskallar..
    Tyvärr har de inte upplevt den lyckan ni har fått göra;-)
    Lyckliga människor ifrågasätter inte andra..
    Så brukar jag tänka...
    Lyckliga människor är glada för andra människor..

    Massor med kramar,
    Tänker på dig,
    Mia

    SvaraRadera
  16. Jobbigt med negativa kommentarer, hopps de inte blir några fler!! Ha de så bra på spa!

    SvaraRadera
  17. Har också 4 barn, känner igen det du beskriver från när de var yngre. I dag när jag kommer med min halvvuxna/vuxna "barnaskara" lyser kommentarera med sin frånvara. I dag ser jag bara avundsjuka blickar på vår stora familj som består av starka självständiga individer men samtidigt har en härlig gemenskap.

    Sträck på dig, var stolt en stor familj ger så mycke tillbaka!!


    Kramar
    Johanna

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥