söndag 5 september 2010

När jag når mitt mål.....

Välmående.....ja det är ett ord som kan tolkas på många olika sätt....för mig just nu är det att komma tillbaka i mina gamla former...trivs inte alls med de här extar kilona som smög sig på efter jag fått lillskruttan...Så idag kör jag och maken (inspirerade av söta Natali) igång med LCHF....minimalt med kolhydrater...inget socker.....
När jag når mitt mål ska jag köpa den söta söta klänning från Odd Molly! Hoppas jag når fram förr än senare....

Idag blir det en tacogratäng the LCHF-way till middag...jag gör en till mig och maken och en till barnen....
.
Efter jobbet idag ska jag och lillskruttan på kalas till lilla A som fyllde 3år igår....efter det blir det att spendera några timmar på fotbollsplanen (eller brevid vill säga).. F1 och F2 har match...F3 ska vara bollkalle under herrarnas A-lags match....
.
Nu ska jag jobba ..
.
Kram goingar ♥

7 kommentarer:

  1. Hej
    Min man och jag har ätit LCHF i några månader och mår toppen av det. Jag hade inte så mycket att gå ner, bara 2-3 kilo utan ville mest slippa mitt sockersug. Min man ville gå ner runt 20 kilo och han har tappat hälften av det nu.
    Hoppas att ni gillar den nya livsstilen. Det är alltid svårt med omställningen men när man väl är igång funkar det fint tycker jag.

    Det är bra att ha en belöning framför näsan så man blir lite motiverad. Jag är också sugen på klänningen, men då blir det nog i military tror jag. Får se om jag kan få prova den på malmöträffen eller göteborgsträffen :)

    Kram från Viola

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till, kul med fler som vill bli av med extrakilona efter graviditet,(även om det är vanligt att det är så) :-)
    Jag tar till mig ditt tips att belöna mig med ett kanonfint plagg till mig själv. Är ju "förälskad" i OM:s Lovely knit kofta, såååå fin!!!!
    Ska införskaffa den när jag gått ner mina kilon, kör vv. Tycker det är så himla bra att det finns många olika viktminskningsvarianter, finns alltid något för alla.
    Ha en fin dag!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Klänningen är underbar, finns på min önskelista med=) Vad härligt att du är så målmedveten! Måste läsa mer om LCHF...är inte så hemma i det området;)

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera
  4. Jo, de där extrakilona som är sååå lätta att lägga på, men ack så svåra att bli av med. Och sommarens frossor har inte direkt underlättat. Blir lite nyfiken, vad gör du för tacogratäng som LCHF (till skillnad från en vanlig)? Klarade (underligt nog) av att gå ner ca 12 kg med GI under förra året, men så kom sommaren. Ja, jag skyller på den, och inte mig själv:) Men nu är det nya tag, vi önskar oss lycka till!

    SvaraRadera
  5. Åh, visst är den underbar!!!
    Har tänkt att prova den på någon av träffarna..
    Tror att den är väldigt använbar också:-)

    Vad duktiga ni är som tar tag i det!
    Mannen provade den metoden ett tag och det gick väldigt bra...Men sen orkade han inte mer laga särskild mat till sig själv (matlagning är inte hans grej;-)
    Måste också komma på ett sätt att gå ner i väg då jag har gått upp alldeles för mycket nu..
    Tycker inte att jag äter mer än tidigare men det är väl kanske åldern som gör att det lättare sätter sig..
    Hade gärna gått ner 10 kg...
    Ska bara hitta min metod först...

    Massor med kramar vännen

    SvaraRadera
  6. Vilken ljuvlig klänning!! Nu håller jag tummarna för att ni lyckas med ert mål att bli mer välmående, låter som ni har ett sunt tänk, blir lätt hysteriskt när många ska gå ner i vikt, att bli mer välmående istället för 10 kilo lättare, det målet och mottot gillar jag :)

    Lycka till och hoppas du haft en riktigt skön helg

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  7. Du är bara för skön & dejligt naturlig! Gillar Din stil! Tack fina Du för Dina kommentarer hos mig! Me like!

    Agneta

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥