fredag 22 april 2011

På lekplatsen...









Vilken härlig vårdag vi vakna till idag va?! UNDERBAR!!!
Solen skiner från klarblå himmel. Fåglarna kvittrar sen solen gick upp. Dagen har bara börjat och jag känner på mig att den kommer bli lovely!

Konstigt det där med ledighet och sömn. VARFÖR vaknar man alltid så tidigt när man har möjlighet att sova länge?
06:35 stod klockan på när jag slog upp mina blå... Whyyyyy!?!?Positivt med det hela är att vi redan är klara och ute på lekplatsen...

Lillskruttan har fina chinos och tröja från KappAhl , jacka från POMPdeLUXoch sko(r) från Din Sko...

Letar recept på en smarrig påsktårta.. Har DU något recept du vill dela med dig av?

Ha en härlig dag så höres vi senare ♥

Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Åh, va fin hon är er lilla skrutta och så fina kläder! De chinosen är ju klockrena, synd att min A nästinitll avskyr långbyxor, annars hade det varit ett givet köp här :-) Den här kakan/tårtan ska jag ta med mig till svärisarna imorgon:
    Kardemummakakan med topping:

    1 msk kardemumma
    1 1/2 dl arla smör&rapsolja
    2 dl socker
    4 ägg
    1 dl vaniljkesella
    4 dl vetemjöl
    1 1/2 tsk bakpulver

    Glasyr:
    1 1/2 dl vaniljkesella
    rivet skalav en halv citron
    Sätt ugnen på 175 grader, smöra och bröa en rund bakform.
    Vispa ihop ägg,socker,kardemumma smör&rapsolja,kesella och mjöl blandat med bakpulver. Häll i formen och grädda i mitten av ugnen i ca. 40 minuter.
    LÅt kakan kallna.
    Blanda ihop ingredienserna till glasyren och bred på kakan, dekorera med kumquats, strössel eller varför inte rivet cintronskal.
    Hittade receptet i Arlas fira Jul,Midsommar o Påsk- en riktig receptskatt

    Kram och ha en härlig Påskhelg!

    SvaraRadera
  2. Ja ibland har morgonstund guld i mun, man hinenr lite mer helt enkelt!
    Glad påsk på er!

    SvaraRadera
  3. Så fin hon är din lilla prinsessa och även om nästan kan bli irriterad på sig själv när man inte kan sova trots att man är ledig är det riktigt skönt att komma upp i tid!

    Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥