måndag 13 december 2010

Lucia ♥


Denna söta krona skulle min lillskrutta haft idag...söt liten lucia...Men lillskruttans dagis har valt bort luciafirandet....Så i år blir det inget luciafirande för oss...
.
Grattis till min fina syster som fyller år idag!
.
Känner mig vintertrött...trots snö så vill energin inte riktigt fyllas på....Påverkas du oxå av mörkare tider?
Fick i a f fyllt på energin i fredags när jag prata med min underbara och kloka vän....vi satt i flera timmar och bara prata och prata....Hon fick mig att tänka till...Jag är inte den mest öppna personen i världen...håller väldigt mycket för mig själv och svårt att släppa nån hela vägen in ...min man är nog den ende som har kommit hela vägen in...Varför är jag så rädd för att släppa någon hela vägen? SÅRBARHET! STOLTHET! Japp vet att det är ren och skär dummhet...man måste våga visa sin svaghet för att kunna vara stark...Men min fina vän fick mig att öppna ögonen!Tänk om man fick sitta och prata i timmar oftare - det är balsam för själen det....
.
Nu ska jag inte tråka ut er mer....
Glöm inte att kika in i adventskalendern hos www.houseoflola.se eller hos www.tintinstyle.se ...missa heller inte adventskalendern hosbutiken med snabbaste leveransen och bästa servicen www.babyshop.se....
.
Nu ska jag dricka upp glöggen och äta upp min lussebulle sen blir det back to work!
.
TREVLIG LUCIA ♥

3 kommentarer:

  1. Åh vad trist att det valt bort Lucia. =(

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att de valt bort luciafirande, hmmm märkligt... Det som är en så mysig och stämningsfull tradition...

    Det är inte alltid lätt att öppna sig och det är inget man gör inför vem som helst, jag skriver ganska öppet på bloggen om VISSA saker, sen är det ju så mycket annat i livet som man skulle må bra av att prata med rätt person om, tror att det är viktigt att inte hålla allt inom sig, men det är lättare sagt en gjort. Skönt att du har en fin vän du känner förtroende för och kan prata öppet med. Hoppas du får möjlighet att vara ledig något i jul även om du arbetar inom handeln och får vila upp dig...

    Har varit urusel på att kommentera sista dagarna, men läser alltid din trevlig blogg, tänk att man skulle få möljighet att komma ikontakt med så trevlig och mysig människor, hade jag aldrig kunnat ana!

    Ta hand om dig

    Kramar Bella

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥