tisdag 26 juli 2011

Kantareller i massor!!!



Idag har jag,maken och tre av våra fyra töser varit ute i skogen och plockat kantareller... Vi fann ganska mycket av detta ljuvliga guld... Tyvärr är jag lite småfjöntig när det kommer till att vara i skogen...jag är livrädd för vildsvin...älgar...ja djur i allmänhet....så när vi gått en stund kom maken och näst äldsta dottern iväg en bit ifrån mig och småtöserna...jag hörde då ett muuuuuuu och blev så in i bä gen rädd att vi började springa tillbaka mot vägen....hahahahaahaha.....spring Molly spring - ropade fideli....hjälp, det är stora monster som äter upp oss - säger Molly....inte var jag någon lugnande mamma då inte....först när vi kom ut till vägen kunde jag samla mig....mu:et var från inhängnade kor och INTE från älg eller vildsvin.... Maken höll på att dö av skratt!! Ja ja...en mysig tripp hade vi i alla fall...

Nu blir det powerwalk....

Göres ♥
Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Hi hi, vilken syn det måste varit :-) Kantareller är ju sååå gott. Måste nog ge mig ut i skogen jag också när vi kommer hem från semestern :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Härligt att komma ut och plocka lite av det goda som skogen erbjuder. Fnissar lite, men förstår fullt att man kan bli uppskrämd. Man är rätt liten i stora skogen faktiskt.
    Kram

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥