tisdag 2 november 2010

Eva´s goda äppelpaj...

Velig!!!  Så fin på........vill ha....men nåt tar emot....Jag gick till kassan...ångra och gick o lämna tbax...Nu - ångrar mig....Velig? Något!

Denna söting ska lillskruttan få.....ChillN-inspererad......KappAhl 149:-...


Blev bjuden på en fantastiskt god äppelpaj idag  som jag tänkte dela med mig receptet av...Så här kommer det:

Eva´s goda äppelpaj

125 g smör
1 1/2 dl socker
1 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2-3 äpplen
1 1/2 msk vaniljsocker
1/2 msk kardemumma


1. Rör smör och socker poröst. Tillsätt ägget. Blanda mjöl och bakpulver, tillsätt i smeten.

2. Klicka ut smeten i en smord pajform. Skiva äpplena tunt och tryck ut dem tätt över smeten. Strö över vaniljsocker och kardemumma.

3. Grädda i 175 grader i ca 40 min.

Serveras med vaniljsås..MUMS!
.
Ha en go kväll!!

6 kommentarer:

  1. Å den skulle du väl vara fin i!
    Men SÅ sugen jag blev på äppelpaj! Verkar gott med kardemumma till;) Den måste vi göra!

    KRAM
    Adela

    SvaraRadera
  2. Tackar för receptet, måste jag prova någon gång. Verkar som jag iaf kan äta äpplepaj men inte något vanligt hederligt äpple.

    Wigwamen i svart är den jag använt mest av mina 2 från hösten. Lycka till med ditt beslut.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmmm vintervit o vin en tisdag funkar också! :-) E har superhög feber nu....inte min plan direkt. Har mucho omdömen att skriva...

    Söt klänning till M, men hade du inte tröttnat lite på OM?

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Tack för det receptet!!!

    Fina plagg du hittat som vanligt :)

    Nu har jag läst ikapp efter en veckan utan ork till bloggläsning, det har varit lite för mycket tankar på annat efter måndagens läkarbesök...

    Hoppas du känner dig lite piggare och inte sliter ut dig alldeles på jobbet, snart är december här...

    Ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Hej igen... Glömde ju skriva att din nya header är jättefin :)

    Kram igen

    SvaraRadera
  6. Aha, nu kopplade jag att det var samma klänning! Jag har inte heller slutat fundera på galan....vi måste bestämma oss snart!

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥