tisdag 16 november 2010

Köttfärspaj och ChillN-vill-ha!

Dessa finingar från ChillNorway skulle gärna få flytta hem till mig...Är liiiite sugen på en i rött men tror inte att jag passar i det.....Rött i december är annars superfint tyckr jag!Nu är bara frågan vilken ska flytta in först?

Gjorde en god och lättlagad köttfärspaj till middag idag.....
KÖTTFÄRSPAJ:
800g blandfärs
1/2 purjolök
6st färska champinjoner
2dl creme fraiche
ketchup
salt
peppar
örtsalt
oregano
smördeg på rulle
.
Fräs köttfärsen,tillsätt lök och svamp....låt steka till fin färg.
Tillsätt resterande ingredienser(mängd efter smak).....Låt puttra i 10min.
Häll i en form och lägg över smördegen....Grädda i 200 grader i ca 20min.
Serveras med en god sallad...
SMAKLIG MÅLTID!

1 kommentar:

  1. Så mycket fint du visar, de fina plaggen hade gärna fått flytta in hos mig också :)

    Goda middagstips mottages tacksamt ska genast spara receptet på köttfärspajen och prova vid tillfälle!

    TACK goa du för din omtanke, det känns skönt att vara igång nu med rehabträningen och att veta hur det kommer bli, så får vi tro att jag kommer ha nytta utav den...

    Hoppas du får en mysig tisdagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥