lördag 6 mars 2010

Drömmer.....och funderar....


Drömmer om sommaren, om värmen , om höstens resa till Thailand, om bröllopet vi ska gå på i Thailand (undra om svägerskan kan tänka sig och gifta sig i denna dröm fråm OddMolly), om nya jobbet och massor massor mer.......Drömma och fundera kan man göra mycket när tristessen faller på......
.
Reflekterade över en sak idag....hur många det är som lägger mer tid åt sina "bloggvänner" än sina irl-vänner.... Är det så att internet har tagit över så pass att man vill umgås mer med det som inte riktigt går att greppa??
Jag är inte alltid duktig på att ringa mina vänner....men jag är noga med att skicka ett sms ofta med små meddelande för att hålla kontakten....men det känns som att det är en vägs....att jag gör....
.
Om man kollar ex på Facebook.....hur falskt är inte det?? Jag tyckte det var superkul när ens vänskara var liten och begränsad till de man faktiskt umgås med irl....kul att berätta vad man gjorde för dom...men nu har det gått till att man ska ha så många vänner som möjligt...vissa hälsar inte äns om man möts irl....Är man mer poppis bara för man har många vänner på FB eller visa det att man faktiskt är ganska ytlig!??
.
Jag har en liten skara av nära vänner....De jag skulle göra allt för....Och hoppas att det är så tbax....Som jag hade önskat att jag kunde träffa mer än vad jag gör idag...men tiden tycks inte finnas....
.
Jag älskar att blogga och kommentera på bloggar och skapa mig nya kontakter....Älska att läsa Odd Molly-bloggar och människorna bakom.....Kan skjunka ner i inredningsbloggar och vissa personliga bloggar...vissa människor känns det som att man känner....Men jag är noga med att inte glömma bort mina vänner irl....
.
Det var allt från snillen spekulerar ;)
.
KRAM ♥ ♥
.
♥ Min absolut bästa vän är kärleken i mitt liv - min make! ♥

5 kommentarer:

  1. Åh jag är en av dem.. fördelen med nätlivet är att det finns där både före och efter toaettbesök och när torktumlaren behöver tömmas.. du kan avbryta exakt när du vill. Jag gillar INTE att sitta i telefon och pladdra längre. Man är så låst och lättstörd då..

    Men såklart - irl-kontakter behövs - samtidigt som nätkontakt är avslappnat och på våra villkor.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Håller med till viss del...bloggvänner är suveränt!!! Får prata med likasinnade,samma intressen och när man själv vill.FB håller jag med om fullt!! Varför kommentera sådana som man knappt känner eller adda såna man träffat ett par gånger.Varför vill man att ALLA ska veta vad man gör om dagarna? Ja du har ett perfekt liv eller vad?

    Trevlig helg!

    Carro

    SvaraRadera
  3. Bina - förstår precis och det är lite så jag menar oxå...bloggvänner är super då det handlar om samma intressen....

    TACK FÖR GRATTISET :)

    Carro - Bloggvänner är kanon..

    KRAM

    SvaraRadera
  4. jag försöker också hålla nära kontakt med vännerna men det är svårt med småbarn! Men man vet att när man väl ses är vänskapen lika stark och består länge! Jag har vänner som jag bara hinner träffa en gång om året och som jag ändå vet hade kört 60 mil ner mitt i natten om jag ringde och behövde hjälp!

    Jag gillar både facebook, bloggvänner, familjelivsvänner och irl vänner. Jag tycker aldrig man kan ha nog med vänner och älskar när det vankas fika, fest, upptåg, shoppingtur eller telefonsamtal! I olika skeden av livet passar olika saker olika bra rent praktiskt! Men sanna vänner finns kvar!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Det är därför jag vägrar Facebook. Vet inte hur många som frågat om jag är med. ICKET.

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥