lördag 6 augusti 2011

Kräftskiva.....



Bild lånad från aftonbladet.se
 
.
Då börjar det dra ihop sig för årets kräftskivor.... Jag och maken tänkte vi skulle dra ihop en liten i år för närmsta vännerna.... Förr (innan Molly kom) hade vi alltid en stor årlig kräftskiva hos oss, efter det var vi ett år hos lillebror med familj då de bjöd in sina kompisar och vi våra... Sen har det inte blivit någon....Så nu får det vara dax igen...
Ska du på någon kräftskiva i år eller ska du ha hemma??
.
När det kommer till kräftor så var jag en stor stor fantast av insjökräftor ....förr...innan jag flyttade till västkusten...När vi var små så kräftade vi nämligen själva hos bla min morbror...Jag minns det som igår det där ljudet av levande kräftor i spannar och badkar *ryser*... Jag har dock blivit omvänd och fullkomligt älskar havskräftor idag...För bara några år sedan tyckte jag inte de smakade vidare värst alls! Vilka föredrar du??
När det kommer till upplägg är en blandning absolut vackrast!
.
Nu ska jag ta tag i de sista jobbtimmarna sen blir det hem till la familia *yey*
Kafferasten är slut...
.
♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Iår blev det 3 kräftskivor 3 helger på rad!! Den första hos oss nästa vecka och därefter hos olika vänner...skoj!!;)

    SvaraRadera
  2. Årlig kräftskiva hos bästisarna i Västerås första helgen i septeber. Längtar. Det blir ett perfekt avbrott efter att Stefan jobbat sina första två dagar efter pappaledigheten. =)

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥