söndag 16 januari 2011

LCHF-recept du måste prova och ett litet paket påväg...

Innehållet i det paket som jag hoppas anländer i min brevlåda i början av veckan.....
.
GodMorgon !!!
.
Vaknade redan 07.20 avv att lillskruttan låg inne på sitt rum och ropa MAAAAAMMMMMMAAAAA!!! Hon har den lilla ovanan att alltid vilja bli hämtad trots att rummen ligger vägg i vägg...Jag trodde i min vildaste fantasi att vi kunde gå in till vår säng och sova vidare men ack vad jag bedrog mig ;)...Lillskkruttan ansåg att det var färdigsovet....Sötlök!
.
Idag blir det att titta på våra två äldsta tjejer när de spelar handbollsmatch...Efter det kommer bästaste vännerna hit på söndagsmiddag ♥ ...Härlig söndag vill säga!!
.
Bjuder på ett smarrigt LCHF-recept som du bara MÅSTE göra....

KRÄMIG KYCKLING I UGN (4port)
.
3dl kantareller (eller annan go svamp)
1pkt tärnad bacon
5dl vispgrädde
2msk hackad färsk timjan
2msk färsk hackad persilja
1tsk salt
2krm svartpeppar
4 kycklingfiléér
.
Knaperstek baconet och tillsätt sedan kantarellerna . Stek till kantarellerna får fin färg (ca 5min). Häll över grädden och låt puttra några minuter. Krydda med timjan,persilja,salt och peppar. Lägg i kycklingen i en smord form och häll över såsen. Baka i ugnen på 225grader i 25-30min.
Servera med rostade grönsaker.
.
SMAKLIG MÅLTID!
.
Nu väntar mysig söndagsfrukost med la familia ♥
.
SES!

3 kommentarer:

  1. Låter mums! Lägger genast i min receptmapp och ska in i veckoplaneringen av mat...!

    Förstår att du ser fram emot den klänningen. Den är läcker! Och vad härligt att "våga" ha den i chalk. Vågade mig på en wrap i den färgen men inte en klänning....Har ungar som tror att man kan torka av sig på både det ena och det andra... tror jag ibland.

    SvaraRadera
  2. Haahhhaa, jag håller med om ömma färger på kläderna. Har en Fonda i Chalk och den ligger ofta i tvätten. Men jag tokgillar den :-)
    Kan tro att du väntar på posten!
    Härlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Ja chalk är kanske inte den barnvänligaste färgen MEN i löööööv it....våga chansa! ;)

    Kramar ♥

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥