måndag 28 mars 2011

Fotbollstjejer!

I vår familj är det fotboll och handboll för hela slanten.....Lillskruttan är än sålänge bara med som maskot (och vildbatting) men de tre andra spelar...Och tycker det är superkul!!! Maken och näst äldsta spelar golf oxå....Jag??? Gammal fotbollsspelar som fick lägga fotbollskorna på hyllan när ryggen hade tagit för många smällar (21år gammal).....
Saknar lagidrotten ibland....sådan gemenskap....så mycket skoj!!! Nu är jag en fotbollsförälder som står vid sidan av planen och hejar på våra tjejer i vått och tort!!!
Är ni en idrottsfamilj????
.
Shopping har det blivit till fotbollsfamiljen idag...Fotbollsskor och t-shirt (ovan) samt strumpor och shorts.....Inte den roligaste shoppingen...hihihi
.
HA EN FIN KVÄLL!

2 kommentarer:

  1. Kul att du också klickat hem de röda byxorna :) Bra smak du har!!

    Här är det en till som är gammal fotbolls- och handbollsspelare och jag saknar lagidrotten ofta, det är inte samma sak att träna själv även om jag tränade mycket på gymmet både styrketräning och pass innan jag blev sjuk, men sammanhållningen i omklädningsrummet och på bussen till o från matcherna som blir i en lagidrott det är något speciellt! Kul att dina tjejer idrottar, ser fram emot att också få bli idrottsförälder någon dag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Har aldrig idrottat, men tror att sammanhållningen i en SSU klubb är ungefär samma sak. Nu håller 14åringen på med handboll och jag sitter på läktaren o försöker förstå... ja jag har kommit så långt att jag vet att de bytar planhalva efter vilan i mitten så nu hejar jag inte längre på motståndarlaget... jaja sammanhållningen bland killarna är fin och så även bland oss föräldrar o ja de andra lär mig något nytt varje gång. o ja det är samma sammanhållning bara olika former.

    Ha det!

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥