torsdag 31 mars 2011

Italiensk afton!

GodMorgon!!
.
Torsdag innebär ledig förmiddag och egentid med lillskruttan - HÄRLIGT!! 
Har en hel del att stå i innan det bär av till jobbet men jag har lovat lillskruttan en mysig frukost, läsa en bok samt pussla....Har fullt med tvätt att ta tag i....Lillskruttans Pippihus har flyttat in i sovrummet så medans jag viker tvätt kan hon underhålla sig med sitt kära Pippihus....
.
På lördag komer våra goa vänner L & J samt A & T hit med sina busungar....Det blir italiensk afton...Pasta och ett gott rött vin (bortsett från mig som håller mig till vitt)...Huvudrätten är klar...MEN efterrätten....Hjälp!!! Har du bra förslag på någon italiensk efterrätt???
.
HA EN GO DAG VÄNNER!

3 kommentarer:

  1. tiramisu är för mig en höjdare. Smidigt att göra också.

    Fortsatt trevlig dag.

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Gino är jättegott!!
    Brukar ta jordgubbar, kiwi o banan i skivor.
    Riv vit choklad över o in i ugnen till chokladen har smält. Supergott med vaniljglass till.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag blev sugen, har inga bra tips på att komma med själv, tänkte egoistiskt nog hitta något smaskigt själv;-)
    Ska nu kolla in de ovanstående tipsen..
    Men vad blir det för god huvudrätt??
    Är så sugen på att själv laga till något nytt i helgen...
    Kram vännen

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥