söndag 20 mars 2011

Trött på....

Trött på att lägga ner massa energi på saker och ting men aldrig få nåt tillbaka......
Idag ska jag ha ÖPPET HUS för POMPdeLUX......Massor är inbjudna...en bråkdel har bemödat sig att svara (tack!) ....Nu har en efter en hoppat av under dagen....Varför lägga ner massa energi på att fixa,dona och baka när folk i slutändan inte bryr sig ändå.... Trött på ordna saker för andra när de aldrig ger nåt tillbaka....

Vet inte hur många gånger vi/jag bjudit på middag,tejfest,fika och haft klädparty...men när det blir omvänt....nope! Har ett par vänner som faktiskt ger lika mycket som de tar men de andra...är de verkligen vänner!? Att flytta från staden där jag växte upp, där familj och vänner finns suger just nu!!! Ändå har jag bott här i  över 8år....
.
Sorry före ett riktigt tråkigt inlägg men kände att bägaren rann över....

KRAM NI FINA UTE I BLOGGLANDIA!

12 kommentarer:

  1. Hoppas du får ett bra avslut på helgen! Hade jag varit ledig idag så hade jag gärna kommit för att se dessa kläder,blivit nyfiken allt eftersom. Har ju tre barn så ngt borde passa. Gillar din blogg, inspirerande med din layout, lättläst.

    SvaraRadera
  2. Förstår hur du känner... Efter 10 år i ett litet samhälle så har man fortfarande inga vänner! Är man inte infödd så.... Ledsamt när man själv är social. Man får glädjas åt sina gamla goa vänner som alltid hänger med.
    Tack för en fin och inspirerande blogg.
    Hoppas din söndag slutar bättre än den började//Pernilla

    SvaraRadera
  3. Tråkigt, verkligen, och tyvärr måste jag säga att jag känner igen det där.. Fast jag ändå bor kvar där jag är uppvuxen. Som tur är vet man vilka de riktiga vännerna är, för mig väldigt få, men de står mig otroligt nära!
    Hoppas du får en fin kväll,
    kramar!!

    SvaraRadera
  4. Trist vännen...dålig stil när man droppar av så.
    Tyvärr tror jag många känner igen detta, man ordnar och fixar så blir det inte mycket med det sen. Hoppas du får en skön söndagkväll i alla fall;)

    Kramar!
    Adela

    SvaraRadera
  5. Känns igen helt och hållet. Ska bli sååå kul när du kommer hit och visar upp kläderna och även få träffa dig som person, vi utbölingar får hålla ihop,

    kramkram

    SvaraRadera
  6. Jag blir så illa berörd när jag läser det du skriver, begriper mig inte på vuxna människor och jag blir samtidigt så arg för man beter sig inte så. Det är så skrämmande dels att det är så svårt att flytta till en annan ort som vuxen och kanske då framför allt mindre orter och skapa ett nytt umgänge, det är verkligen svårt att komma in i de där gängen som hängt i hop i många år, är inte lite nytt blod ganska trevligt ibland?!

    Jag känner igen det där med att ge och ge, men inte alltid få något tillbaka, blev så otroligt tydligt när jag blev sjuk vilka som var mina riktiga vänner... Och att leva som jag gör "kräver" kanske att mina vänner kommer till mig lite oftare än jag åker till dem för att min ork bara räcker till att umgås, men inte till bilresan och det är inte alltid en enkel ekvation, för mig hade det varit en självklarhet om det varit åt andra hållet, men ja det är inte så enkelt alltid.... Oj, nu skriver jag en roman snart istället för en kommentar, men jag känner så med dig och blir ledsen för din skull...

    Tänker på dig och bra att du skrev av dig!!

    Kraaam Bella

    SvaraRadera
  7. Tack för en trevlig stund med god fika,(trots att det va A som gjort kladdkakan).
    Kram från berget

    SvaraRadera
  8. Men fy vad trist!! Ibland kan ju saker hända så man måste ställa in ( vi fick stanna hemma från middagsbjudning i lördags med bara 4 timmars varsel..Sjukt barn..) men det är ju tråkigt när så många droppar av alternativt inte ens hör av sig.
    Hoppas det blev några glada vänner som kom åtminstone!
    Vänner är viktiga! På lika villkor är ju såklart trevligt, ge och ta.
    Ha nu en bra stund sista delen av dagen :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Tack tjejer!!!! Ni är guld värda! ♥

    SvaraRadera
  10. Känner igen mig också och trodde att det bara var jag som hade de 'problemen'. Här är det också väldigt svårt att lyckas få nya vänner. :(
    Önskar än en gång att jag bodde närmre.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Känner igen mig i det du skriver, jag brukar heller inte få drösvis med vänner som kommer på mina homeparties, men några "trogna"pärlor brukar dyka upp bla. "En helt vanlig mamma", de är guld värda!

    Ska bli så mysigt när du kommer och visar kläderna och får träffa dig som person, hemma hos mig här framöver, och jag måste tyvärr säga att jag troligtivs får max 5 gäster (förutom mig själv), hoppas det är ok för dig att komma ändå, för jag och de som kommer är väldigt sugna på att kika ( och shoppa ) :-)

    kramar i massor!

    SvaraRadera
  12. Skickar en stor kram Mia. Förstår att du blir förbannad. Det skulle jag med blivit. Förstår också av alla kommentarer att det är fler än jag som kämpar med att hitta nya vänner. Ta hand om dig tjejen och skit i alla "vänner" som bara utnyttjar dig och koncentrera dig på de som är verkliga vänner. KRAM

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥