lördag 23 oktober 2010

Lugn lördag....


ChillNorway Ludde Long Cardigan ...Så vacker! Så perfekt till hösten och vintern!
.
Vad är det som gör att vi människor dras till varandra som partner eller vänner? Vad är det som gör att vi glider ifrån varandra? Min syster och hennes make ska skilja sig....Var gick det fel? Kommunikation är så otroligt viktigt och jag vet att det är en av orsakerna...Går det reparera? Min syster är otroligt bestämd och har gått i två år och grunnat...Jag hoppas att de kommer hitta tillbaka men jag tvivlar...Var tog kärleken vägen?
.
En av mina allra bästa vänner ovh jag har glidit ifrån varandra.....vad hände? Från att ha pratat dagligen till att höras nån gång då och då ( då ofta på mitt initiativ...)... Jag värdersätter mina vänner väldigt högt och de betyder massor för mig....men "vänner" som är vänner på sina villkor tar energi och sårar...ändå faller jag i den gropen om och om igen....
.
Det blev ett långt och tungt inlägg...men pratade precis med min syster....tankarna snurrar...Vill att alla ska må bra!
.
Nu ska jag mysa med min familj! Mat och ett glas vin...
.
Ha en underbar kväll goaste bloggisar!

3 kommentarer:

  1. Jag tror som du att kommunikation är A och O. Slutar man kommunicera så är steget inte långt sedan till skilsmässa. Dock är jag av principen hellre 2-3 vänner - GODA vänner än 10-20 "icke så goda" Kram på dig underbaring!

    SvaraRadera
  2. Usch, så illa berörd jag blir när jag läser ditt inlägg... Så tråkigt för din syster, man undrar alltid varför två personer som älskat varandra väljer att inte längre leva med varandra, vad det är som gått fel på vägen, tror kommunikation är sååå viktigt i en relation... Hoppas det finns en liten chans att de kan hitta tillbaka till varandra...

    Så trist med din vän... En vänskap som bara är på ens villkor är inget att hänga fast vid, lätt att säga, men har också haft vänner som bara tagit energi och när man väl slutat låta dem ta energi så mår man bättre, men det blir ju en sorg samtidigt att inte längre ha den där personen man pratade dagligen med närvarande längre...

    TACK snälla för din omtanke om mig, den värmer och uppskattas jättemycket ska du veta, några vänliga ord betyder mycket när det är knöligt i livet...

    Ta hand om dig vännen, mina tankar finns hos dig ikväll

    Kraaaam Bella

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och storasyster M. Många kramar

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥