onsdag 20 januari 2010

Att inreda ett barnrum....


GodMorgon alla goa bloggläsare!
Idag var det segt att komma upp ur sängen...Kan det vara mörkret som gör att man är så trött på morgonen?
.
.
Har funderat lite kring lillskruttans rum....Tittat runt lite efter ett fint bord med stolar....Hittade detta fina på Mio men egentligen vill jag ha "pinnstolar"....Är det någon som vet var man kan få tag på det?
Lillans rum kommer bli vitt med några båder av en underbar tapet från Midbec...Rosa med vita stjärnor....Ett tyg från samma ställe kommer sys till en "fuskrullgardin"....När det kommer till tjejrum är jag sjukt svag för rosa!!! Inte skrikig rosa utan mjuk och fin rosa.....
.
.
Idag ska jag förbeställa två OM-plagg från Deepfling efter tips från söta Dr Molly..... Har aldrig beställt därifrån inna eller utomlands heller för den delen....Nåt man ska tänka på?
.
.
Hemma är maken forfarande krasslig :(...F3 har lite feber efter influensasprutan så hon får stanna hemma idag med...Det var inte populärt kan jag säg....Hon ÄLSKAR skolan.....F1 gillar skolan skarpt men jag har börjat märka nu i femman att det är mycket som är tråkigt...Men F1´s mål är att bli läkare...och med hennes "läsarskalle" och extrem målinriktning så är jag garanterad att hon fixar det.....Hon är en sådan där tjej som är bra i allt hon tar för sig....F2 är vår lilla teaterapa...hon är skolan fnitter- och tjattertjej.....Hon kan mer än vad hon tror...men gillar skolan mer för kompisarna än för att vara där för att lära ;)....Våra tjejer är superduktiga på att göra läxor och ta ansvar och det är guld värt!!
.
.
Nu är det dax att jobba lite.....skönt med en liten bloggpaus och en kopp kaffe...
.
.
Kram för nu... :)

2 kommentarer:

  1. Oj vad fint!!! Våra två små delar rum. Hade varit underbart att få inreda varsitt men än så länge spelar det absolut ingen roll.

    Ang deepfling så skrev jag till malindoyle@gmail.com Man kan skriva på svenska. Det kan tillkomma moms och tull men de brukar skriva att det är en present och skriva ner värdet...

    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. TAck gullig du för hjälpen :)

    KRAM

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥