måndag 25 januari 2010

Drömmen om butiken....



Drömmen blir bara tydligare och tydligare.....Längtan större och större...Jag vet att jag vill och kan...När ska man börja?

Suget efter eget växer bara mer och mer för varje dag som går....Jag har ingen motivation eller inspiration på jobbet för tillfället...Jag jobbar för ett kanonföretag MEN möjligheterna begränsas OM man inte vill pendla....Som det ser ut nu vill jag INTE det...Jag vill vara nära barnen....Det är skönt att kunna vara hemma när de kommer hem från skolan.... F1 och F2 är hemma max en timme själva....F3 går en timme på fritids.....Inte alla dagar.... Jag vill inte offra det! En egen butik nära skulle inte bara ge mer inspiration och motivation...det skulle ge mer tid till min underbara familj....Det är tufft att vara egenföretagare MEN man bestämmer över sin egen tid...Mycket pappersarbete kan göras när barnen gått och lagt sig.....Det gäller att planera och vara effektiv.....Barnen kan följa med på jobbet det kan de inte idag....Familjen blir engagerad i mitt jobb i min dröm.....

.

När det gäller eget tror jag att det är viktigt att ha en fysisk butik men även en webshop....Det är otroligt viktigt att varor hemma även för de som beställer via nätet...Korta leveranstider är A och O...... Kunden är det viktigaste man har!!

.

Vi har tänkt att ha Odd Molly i sortimentet men även kompletera med ett annat märke i en lägre prisklass...men vad??

.

Åååå jag har sååå mycket tankar och ideér.......vill nuuuuuuuuuu!!!! Jag älskar att planera och fundera...fixa och dona....Resan har bara börjat.....

.

Någon som hört när nästa Odd Molly-släpp är?? *längtar*

.

Dax att jobba lite ;)

.

KRAM FÖR NU

Bild lånad från google bildsök...

3 kommentarer:

  1. Klart man ska följa sina drömmar! Det viktigaste är väl att göra grundlig ekonomisk koll så att man inte går i personlig konkurs om företaget gör det. En bra marknadsundersökning är väl också a och o! (ställer gärna upp som OM-köpare)

    Vad jag mer har köpt... Börjar på P och är blått!

    SvaraRadera
  2. Härligt skrivet! Snart får vi ta en heldag då vi sitter själva utan barn och bara spånar! Kram

    SvaraRadera
  3. Follow your dreams....:)
    Kram

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥