tisdag 19 januari 2010

Vad vill jag bli när jag blir stor?

Trots kortdag har jag redan fått allt gjort och liiiite till....det ger lite tid över till att fundera....

Trivs jag med jobbet?? Trivs jag på jobbet? Vad vill jag bli när jag bli stor?? Kanske dax att komma på det när 35-årsdagen närmar sig med stormsteg.....



Min dröm och mitt mål är en egen butik...MEN....Kan man försörja sig på det på heltid? Är det en bisyssla? Givetvis vill jag att det ska vara mitt heltidsjobb men vägen dit är lååååång...


Har alltid drömt om att bli barnmorska....Vad hindrar mig? Skolbänken? Pengarna? Tiden? Inget av det egentligen......men ändå tar det emot.....
Kanske plugga inredning/design....Kan användas i massor i framtida projektet....Marknadföring samt företagsekonomi har jag pluggat...Kanske dax att fördjupa sig i det??



Känns som att det är många kansken just nu....Tur är att jag har världens bäste make som stöttar mig till 110%!!!




En hemlis....Jag har sökt ett intressant jobb...*håller tummarna* att jag kommer på intervju...




Kram för nu :)


Bild lånad från google.se

4 kommentarer:

  1. Känner precis igen mig... Svårt att veta hur mycket man ska följa sina drömmar och när det är dags att inse att alla jobb har för och nackdelar! Jag tror att barnmorska är ett fantastiskt jobb och om jag skulle börja om från början hade jag valt det. Jag har jobbat på förlossningen och det är underbart och hemskt på samma gång! Som barnmorska måste man ju ständigt jobba nätter och helger och lönen är alldeles för låg med tanke på hur mycket utbildning som de har och vilket ansvar de tar!

    Spännande att följa dina tankar!

    SvaraRadera
  2. Ja du... så svårt att veta om man vågar följa drömmen eller om det är totalt orealistiskt... Men sökt jobb - tell me!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Svårt det där...vad vill man bli när man är stor...inte lätt! Jag blir så sugen på vaniljbullar när jag läser din blogg. Måste ta mig tiden att baka i helgen.

    SvaraRadera
  4. Dr Molly - du har så rätt ...ALLA jobb har för- och nackdelar...Du har ett superintressant jobb...Beundransvärt!!!

    Johi - Vi följer drömmen!!!

    Min Molly - NU blev jag sugen på det!!Hahah.....hoppas på en fin bild från bullbak till helgen ;)...nä lätt är det inte det där med jobb...kommer man någonsin att välja rätt?

    KRAM

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥