söndag 17 januari 2010

Kladdkaka med grädde...


Har suttit
o kikat runt
på min
favoritsida
Vojne vojne vad mycket fin man kan hitta där... Vår framtida matplats får gärna se ut såhär... Vitt och fint...Olivträdet är en sååå fin detalj... Många tycker att vitt är så svårt att ha när man har småbarn...Jag tycker tvärtom....Bara att slänga överdrag/gardiner/dukar i ett bad klorin så är det som nytt igen.. Har man grunden i ett rum i vitt eller en väldigt ljus färg är det lätt som en plätt att förändra med en detalj i en knallig färg,mörk färg eller varför inte en härlig pastellfärg nu till våren ...Det är bara fantasin som sätter stopp...och plånboken ;)

Jag gillar det rena men absolut INTE det stela....ett hem måste vara personligt...gammalt möter nytt....hårt möter mjukt....


Det är så roligt att åka runt i alla nybyggda områden och "fönstertitta"...En lampa och en kruka i VARJE fönster!!!! När man åker till samma område efter några år så har fönstrena fyllts på hos många och "fasaden" har fallit....

När vi bygger vårat drömhus kommer det fyllas med gammalt och nytt...Men framför allt ska det fyllas av personlighet....Det ska andas VI! *längtar*


Idag har jag gjort allt annat utom att ta det lugnt...Jag har börjat inreda F2 och F3:s rum....Jag har städat ovanvåningen,tvättat,sorterat tvätt mm mm...


Nu har jag och F1 precis bakat en smarrig kladdkaka ... Snart dax för lite söndagsmys!!!



HA EN GO SÖNDAGKVÄLL!!
Kram

1 kommentar:

  1. Fin bild på go kaka! ;-) Eller????

    Jag är nyfiken på att se flickornas rum!
    Kram

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥