måndag 1 februari 2010

Snön den bara faller ner....


Oj oj oj! När ska detta ta slut.......Såhär mycket snö var det knappt när man var liten... Igår snöade det hela dagen och även inatt......
Tur att man inte ska ut på vägarna idag för skottningen här är under all kritik....
Jag tycker vintern är vacker när den är vit....hellre snö än regn och grått men denna kyla!!! Jag gillar inte kyla!!! Det hade kunnat hålla sig runt -4 grader inte -10 och mer....brrrrr......Det är bara till att ta på sig raggisarna idag....
.
Idag blev det en hemmadag...Lillskruttan sover fortfarande....sovit gott inatt och har inte varit varm....ska ta febern när hon vaknat....F2 sover oxå fortfarande...Hon har inte hostat en enda gång inatt...hmmm....on får änså vara hemma och kurera sig....
Idag har vi inte många måsten....tänkte organisera upp bland lite papper och rensa ur lillskruttans garderob...Kanske slänga ut lite på Tradera. Eller det kanske inte är lönt längre med deras ny system....
.
Saknar maken otroligt mycket....alltid en omställning såhär i början när jag har fått ha honom hemma ett tag....Skönt dock att jobbet har kommit igång igen....
.
Känner mig lite down idag...Saknar en vän....vi var jätte jätte tajta innan vi fick lillskruttan...Umgicks jämt och ständigt.... Från att ha pratat varje dag och träffats minst en gång i veckan till att höras en gång i veckan (max) och träffas en gång varannan månad .... Vi umgicks som familjer och gjorde allt tillsammans....nu knappt inget....Jag försöker hålla kontakten med får knappt inget gensvar....Jag tror inte M mår jättebra och jag kanske ska ge henne lite tid ....jag vet inte ...tycker det är så så tråkigt....känns så ensamt ibland...
Ja ja slut på dravlet...
.
Nu ska jag ta en kopp kaffe och hoppas att tiden till posten kommer går snabbt!!!!
.
Kram för nu :)

1 kommentar:

  1. Visst är det tråkigt när tiderna förändras och kompisrelationer med den... Det har verkligen varit en skiljelinje nu när vi har fått barn mellan kompisar som har eller inte har barn. Det är mycket lättare att umgås med andra barnfamiljer och vi tvingas ofta tacka nej till saker som blir för svåra att genomföra med barn. Det gör att man träffar vissa mindre vilket är trist. Måste dock säga att vissa kompisar utan barn anstränger sig jättemycket och är hur lätta som helst att träffa! Ibland hittar man ju tillbaka till varandra igen!

    Kramar

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥