tisdag 16 februari 2010

Semledagen!!

Idag är det semledagen och det ska vi absolut "fira"!!! Hemmagkorda semlor = smaskens!
Hur äter du din semla? Med varm mjölk? Hetvägg som man säger i småland....Eller utan mandelmassa och med marsipan eller vaniljkräm? Locket först eller inte alls? Semlor är ungefär som ett ballerinakex - alla har ett sätt att äta den på :)
Jag äter inte locket bara grädden och mandelmassaröran och yttepytte av bullen :)
.
Igår budade jag på en underbar OM-klänning på Tradera...Hade tänkt ha den till ett bröllop framåt våren...MEEEEEEEEEEN så missa jag med en minut då jag var tvungen att hjälpa en av tjejerna....ghaaaa....den gick för ett varkpris!!! Bara att bita i det sura äpplet och se sig besegrad :(....
.
Nu snöar det ute igen......tröttsamt men liiiite fint är det allt :)..Nu kallar jobbet!
.
HA EN GO SEMLEDAG!

4 kommentarer:

  1. Här nere heter det fastlagsbulle! Vi skulle dela för jag äter nästan bara bullen med liiiite grädde och liiite mandelmassa! Absolut inte hetvägg!

    Vilken klänning va det??? Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag kan skicka ner mina rester ;).... Hetvägg fick vi alltid hos mormor när vi va små ...

    A-one-silk-short-dress....Gick för 1300!! NY!

    SvaraRadera
  3. Men vilken osis!
    Jag älskar ju grädden och till min förtjusning har jag hittat semlor utan mandelmassa i affären! Handlade hem idag till mig o J ikväll. Kram

    SvaraRadera
  4. Definitivt hetvägg! Inget jag äter av tradition från min familj, men med förflutet som bagarsambo har jag prövat alla varianter. Hetväggen är klockren och en sådan blev det idag.

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥