tisdag 2 februari 2010

Ekologiskt......

Hur gör du när du handlar, väljer du ekologiskt alternativ??
Själv försöker jag så gott det går att välja det ekologiska alternativet men tyvärr så är utbudet fortfarande begränsat och realtivt dyrt!Jag tycker att sortimentet borde utökas och priset sänkas....Jag vill kunna handla allt ekologiskt och närproducerat....Man måste tänka på miljön!



.
Nu snöar det här igen....Det är verkligen superfint men jag vill inte ha meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!! Jag vill att vårblommorna ska titta upp....jag vill att temperaturen letar sig över nollan....Jag vill ha vår!
.
Har suttit och försökt få till det med överraskningen till familjen.....men det gick inte göra på det sättet jag ville så nu blir det att tänka i andra banor......Inga problem bara en nytt sätt att lösa saken på :)
.
Nu ska vi ut i snön och busa!
.
Kram för nu :)

4 kommentarer:

  1. vi köper ekologiskt när det finns och ännu hellre närproducerat! Försöker följa säsongerna också så det blir mer apelsiner på vintern och äpple på hösten! Jag försöker undvika helfabrikat så mycket som jag orkar... och så har vi flera köttfria dagar i veckan. När vi äter kött köper jag helst naturbeteskött och ekologiskt! Jag undviker helt all rödlistad fisk också! Det är inte helt lätt att veta vad som egentligen är bäst! Tex ekologiskt från spanien eller oekologiskt från sverige?? Vissa uländer som kenya är helt beroende av export och om alla slutar köpa deras produkter (tex böner) har de inte råd att producera till sin egen befolkning...

    intressant ämne som jag försöker lära mig mer om!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett mycket intressant ämne! Och du är så nära "målet" som man kan komma tycker jag.....Använder väldigt sällan halvfabrikat...ohälsosamt och smaklöst....När vi öppnar vår butik ska där oxå finnas ett café...Det som serveras därifrån ska endast vara ekologiskt och närproducerat!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag får Linas Matkasse varannan måndag. Där är det ekologiskt i så stor utsträckning som går och man lagar helt från grunden. Inga halvfabrikat. Helt underbart. Det blir nya utmaningar för smaklökarna också, inte minst för barnen.

    SvaraRadera
  4. Det låter som en riktigt bra affärsidé!!! Synd att man bor på landet och inte kan utnyttja sådana härliga företag! Inte bara att det är ekologiskt utan det gör att man MÅSTE prova nytt! *avis* ;)

    SvaraRadera

♥ Älskar kommentarer ♥